Sissejuhatus
Süsteemi loomise eesmärk on pakkuda kasutajasõbralikku digitaalset alternatiivi traditsioonilisele paberipõhisele mänguprotokollile.
Digiprotokoll võimaldab klubi esindajal läbi EKI keskkonna kindlaksmääratud tähtajaks enne mängu
- valida ametiisikud
- valida mängijad
- kinnitada koosseis mänguks
Süsteem kontrollib sisestatud andmete vastavust kehtestatud reeglitega (sh. juhendiga) ning annab tagasisidet vastuolude korral.
Süsteem on loodud kasutamiseks arvutis ja nutiseadmes.
Kasutuslugude kirjeldus
Keskkonda sisenemine
Sisesta aadressiribale info.kasipall.ee .
Keskkonda sisenemiseks tuleb ennast tuvastada ID kaardi, Mobiil ID või Smart ID abil.
Esindatava valimine
Pärast edukat sisselogimist, kuvab süsteem kasutajale tema isikuandmete lehte. Järgmise sammuna tuleb valida menüüst “Esindatava valik ja lisamine”.
Klubi valimine
Avanevas aknas tuleb kasutajal valida klubi, mille esindajana soovitakse toiminguid teha.
Klubi infosüsteemis esindamise õiguse taotlemine
Klubi infosüsteemis esindamise õigus on vajalik klubi esindajale, et registreerida võistkondi võistlustele, anda üles mängijaid jne.
Klubile taotluse esitamiseks kliki “Esita taotlus klubile”.
Seepeale kuvatakse vormi, kust tuleb rippmenüüsse sisestada ja valida klubi nimi ning seejärel klikkida “Esita taotlus”.
Kui taotluse esitamine õnnestub, siis kuvab süsteem uuesti esindatava valimise ja lisamise vormi nõnda et klubi nimi on lisatud valitavate klubide nimekirja. NB! Lisatud klubi ei saa esindamiseks valida seni, kuni klubi on esitatud taotluse heaks kiitnud.
Mängude nimekirja vaatamine
Klubi avaleht
Pärast klubi valimist kuvatakse kasutajale klubi avalehte, mille üks osa on eesolevate mängude tabel.
Mänguprotokolli nägemiseks tuleb klikkida soovitud mängu juures nupule “Protokoll”.
Järgmised mängud
Mängude nimekirja leht on uue kujunduse ja funktsionaalsusega ning seda näeb, klikkides vasakul menüüribal “Võistluste” alajaotises “Järgmised mängud”. Seepeale kuvatakse kasutajale tabelit mängudega, mis on viimase kahe kuu jooksul toimunud ja mis on järgmise kolme nädala jooksul tulekul.
Mängude tabelisse on võimalik valida täiendavaid tunnuseid (nt kohtunik, ring, voor), klikkides “Veerud” ja valides meelepärase tunnuse. Mängude tabelit on võimalik eksportida Excelisse, klikkides “Eksport”.
Mänge saab filtreerida tabeli veerus olevate andmete järgi, kirjutades veeru päises olevasse tekstikasti soovitud tingimuse. Tabeli mänge on võimalik sorteerida veeru järgi, klikkides veeru päises olevale pealkirjale.
Mängu koosseisu sisestamiseks tuleb klikkida nupule “Protokoll”. Nupp ilmub nähtavale 72h enne mängu algust.
Mängude filtreerimine
Mänge saab filtreerida ka tabeli veerus olevate andmete järgi, kirjutades veeru päises olevasse tekstikasti soovitud tingimuse. Ajutisi filtreid süsteem meelde ei jäta, st pärast lehe värskendamist filtrid kaovad.
Ajutiste filtrite kirjutamisel on võimalik:
- Otsida täpset vastet, sisestades sõna jutumärkide vahele. Nt. Mäng: "Mistra - HC Viimsi/Alexela"
- Otsida sõnaga algavat vastet, sisestades sõna järgi tärni. Nt. Mäng: Mistra*
- Otsida sõnaga lõppevat vastet, sisestades sõna ette tärni. Nt. Mäng: *HC Tallas
- Kui jutumärke ja tärne mitte sisestada, siis otsitakse sõna esinemist kõigi vastete seast, sõltumata sellest, kas otsitav sõna asub lõpus või alguses.
Veergude lisamine mängude tabelisse
Mängude tabelisse on võimalik lisada täiendavaid tunnuseid, klikkides “Veerud”. Süsteem jätab veergude valiku meelde, st kuvab samas seadmes valitud veerge ka pärast lehe värskendamist.
Mängude eksportimine
Mängude tabelit on võimalik eksportida Excelisse, klikkides “Eksport”.
Koosseisu sisestamine
Koosseisu sisestamine on protsess, mis koosneb 4 sammust. Protsessi sammud on tähistatud lehe ülaosas.
Vaikimisi on avatud protsessi esimene samm: ametiisikute valik.
Iga sammu lõpus kuvatakse kasutajale vigasid ja hoiatusi, mis süsteem kasutaja valikutest lähtuvalt tuvastas. Vigade korral ei luba süsteem sammu lõpetada ehk valikut salvestada.
NB! Süsteem ei kontrolli mängukeeldude olemasolu. Süsteem on pidevas arenduses ja vastav kontroll lisatakse aja jooksul. Koosseisu reeglitele vastavuse eest vastutab klubi!
Ametiisikute sisestamine
Ametiisikute sisestamiseks tuleb klikkida “Vali ametiisikud”.
Seepeale avaneb aken, milles on kuvatud kõik ametiisiku litsentsi omavad klubisse registreeritud ametiisikud. Ametiisikute valimiseks tuleb tähistada märkeruut iga protokolli lisatava ametiisiku nime järel ning klikkida “Vali”.
Pärast ametiisikute valimist kuvatakse kasutajale tabelit valitud ametiisikutega. Igale ametiisikule tuleb valida funktsioon, kusjuures vaikimisi on valitud see funktsioon, mis ametiisikule klubisse registreerides määrati.
Kui tekib vajadus ametiisik protokollist eemaldada, siis seda saab teha, klikkides tabeli parempoolses tulbas nupule “x”. Ametiisikuid saab eemaldada (ja lisada) ka siis, kui klikkida “Vali ametiisikud”.
Alternatiivne võimalus ametiisikute sisestamiseks on klikkida nupu “Vali ametiisikud” kõrval olevale kolmnurgale ning avanevas rippmenüüs klikkida “Vali eelmise mängu järgi”. Seepeale valib süsteem need ametiisikud, kes olid sisestatud võistkonna eelmises mängus, milles võistkonna koosseis oli kinnitatud.
Ametiisikute valiku salvestamiseks tuleb klikkida “Salvesta” ning seejärel on võimalik liikuda edasi protsessi järgmisesse sammu, klikkides “Edasi”.
NB! Kui süsteem tuvastab, et kasutaja tehtud ametiisikute valik on vastuolus kehtestatud reeglitega (näiteks on määratud treeneriks isik, kellel pole kehtivat kvalifikatsiooni), siis kuvab süsteem veateadet ning ei luba valikut salvestada. Süsteem kuvab ka hoiatusi, kuid need ei blokeeri valiku salvestamist.
Mängijate sisestamine
Mängijate sisestamiseks tuleb klikkida “Vali mängijad”.
Seepeale avaneb aken, milles on kuvatud need mängija litsentsi omavad mängijad, keda on võimalik antud mängu protokolli kanda (sh. põhi-, duubel- ja järelkasvuvõistkonnast). Mängijate valimiseks tuleb tähistada märkeruut iga protokolli lisatava mängija nime järel ning klikkida “Vali”.
Pärast mängijate valimist kuvatakse kasutajale tabelit valitud mängijatega. Igale mängijale tuleb märkida särginumber, määrata kas ta kuulub põhikoosseisu, kas ta on väravavaht ja kas ta on kapten.
|
Kui tekib vajadus mängija protokollist eemaldada, siis seda saab teha, klikkides tabeli parempoolses tulbas nupule “x”. Mängijaid saab eemaldada (ja lisada) ka siis, kui klikkida “Vali mängijad”.
Alternatiivne võimalus mängijate sisestamiseks on klikkida nupu “Vali mängijad” kõrval olevale kolmnurgale ning avanevas rippmenüüs klikkida “Vali eelmise mängu järgi”. Seepeale valib süsteem need mängijad, kes olid sisestatud võistkonna eelmises mängus, milles võistkonna koosseis oli kinnitatud
Mängijate valiku salvestamiseks tuleb klikkida “Salvesta” ning seejärel on võimalik liikuda edasi protsessi järgmisesse sammu, klikkides “Edasi”.
NB! Kui süsteem tuvastab, et kasutaja tehtud mängijate valik on vastuolus kehtestatud reeglitega (näiteks on määramata mängija särginumber või põhikoosseisu pole määratud piisavalt mängijaid), siis kuvab süsteem veateadet ning ei luba valikut salvestada. Süsteem kuvab ka hoiatusi, kuid need ei blokeeri valiku salvestamist.
Koosseisu kinnitamine
Koosseis tuleb enne tähtaega kinnitada. Tähtaeg on 15 minutit enne mängu algust.
Kui tähtaeg pole kätte jõudnud, siis on võimalik koosseis kinnitada, klikkides “Kinnita”.
Kui protsessi sammudes esines vigu või hoiatusi, siis kuvab süsteem neid koosseisu kinnitamise sammu lehel ning vigade korral ei luba koosseisu kinnitada.
Kinnitatud koosseisu muutmine
Juba kinnitatud koosseisu on võimalik muuta juhul, kui kätte ei ole jõudnud koosseisu kinnitamise tähtaega. Selleks on vaja koosseisu kinnitus tühistada, klikkides protsessi mistahes sammul “Tühista”. Pärast muudatuste tegemist tuleb koosseis uuesti kinnitada.
Kui koosseisus on vaja teha muudatusi pärast seda, kui on kätte jõudnud koosseisu kinnitamise tähtaeg, siis saab muudatusi teha ainult lauakohtunik või käsipalliliidu töötaja.